Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:

§ 4.2 RADA PEDAGOGICZNA.


        Prawa i obowiązki Rady Pedagogicznej

        Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

        W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole. W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej.

        Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor szkoły lub placówki.

        Zebrania plenarne rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy przewodniczącego, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.

        Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady.

        Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.

    Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

    • zatwierdzanie planów pracy szkoły po zaopiniowaniu przez radę szkoły ,

    • podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

    • podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki,

    • ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły,

    • podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

    Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
    • organizację pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

    • wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,

    • propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

    Wstrzymanie uchwały Rady Pedagogiczne

        Dyrektor szkoły wstrzymuje wykonanie uchwał, niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę lub placówkę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczny.

    Przygotowanie projektu statutu szkoły Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły.

        Odwołanie dyrektora ze stanowiska Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole. W tym przypadku organ uprawniony do odwołania jest obowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku radę pedagogiczną w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.

    Ważność uchwał rady pedagogicznej.

        Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

    Działalność własna rady pedagogicznej

        Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.

    Tajemnica posiedzeń rady pedagogicznej

        Nauczyciele są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki.

    Rada pedagogiczna ma wpływ na życie szkoły. Powinna być właściwie kierowana, odpowiednio motywowana, aby mogła stać się współtwórcą sukcesów dydaktyczno-wychowawczych szkoły. Bardzo ważna jest dobra współpraca dyrektora z radą pedagogiczną.



Powrót

Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne