Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:

3.1.Wewnętrzny regulamin oceniania, klasyfikowania
i promowania uczniów kl. I-III.



  1. W klasach I-III stosuje się następujące formy oceniania:
    • bieżące oceny pisemne (skala ocen od 1 do 6)
    • końcowo- roczne oceny opisowe.
  2. Uwzględnia się główne kryteria oceniania uczniów:

  3. a)    zaangażowanie i włożony w pracę wysiłek
    b)    umiejętność stawiania pytań i formułowania problemów
    c)    stopień opanowania materiału oraz zdobyte umiejętności w zakresie:
    • czytania
    • pisania (poziom graficzny, pisanie samodzielnych prac, pisanie ze słuchu i z pamięci)
    • mówienia
    • technik rachunkowych
    • rozwiązywania zadań
    • sprawdzianów
    • wiedzy o otaczającym świecie
    • działalność artystyczno- techniczna
    • sprawność motoryczno -ruchowa.

    W ocenianiu uwzględniono następującą skalę bieżących osiągnięć uczniów:
    a.    celujący (6)
    b.    bardzo dobry (5)
    c.    dobry (4)
    d.    dostateczny (3)
    e.    dopuszczający (2)
    f.    niedostateczny (1)

    a.    Celujący (6) oznacza - Brawo. Robisz bardzo duże postępy, osiągasz doskonałe wyniki!
    Ocenę celująca otrzymuje uczeń, który:
    • opanował zakres wiedzy i umiejętności wykraczający poza program nauczania w danej klasie
    • samodzielnie i twórczo rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne wykraczające poza program nauczania
    • rozwiązuje nietypowe zadania wykraczające poza program nauczania danej klasy.

    b.    Bardzo dobry (5) oznacza- Osiągasz bardzo dobre wyniki w nauce!
    Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
    • opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
    • sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami
    • potrafi samodzielnie rozwiązać problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania
    • z pomocą nauczyciela rozwiązuje nietypowe zadania wykraczające poza program nauczania danej klasy.

    c.    Dobry (4) oznacza - pracujesz i osiągasz dobre wyniki w nauce. Zastanów się czy nie możesz lepiej!
    Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
    • nie opanowali w pełni wiadomości określonych programem nauczania
    • ma niewielkie braki w opanowaniu pełnego zakresu wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania
    • poprawnie wykorzystuje zdobyte wiadomości
    • typowe zadania teoretyczne i praktyczne wykonuje samodzielnie.

    d.    Dostateczny (3) oznacza - Osiągasz wyniki wystarczające. Musisz postarać się więcej. Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
    • ma widoczne braki w opanowaniu pełnego zakresu wiedzy i umiejętności określonego programem nauczania
    • samodzielnie rozwiązuje tylko zadania o niewielkim stopniu trudności, pozostałe przy pomocy nauczyciela.

    e.    Dopuszczający (2) oznacza- Niestety osiągasz wyniki słabe, niewystarczające. Myślę jednak, że stać Cię na osiągnięcie lepszych wyników.
    Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
    • ma widoczne braki w opanowaniu podstawowych treści programowych danej klasy
    • nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadań o niewielkim stopniu trudności
    • oczekuje na pomoc nauczyciela przy wykonywaniu różnorodnych czynności.

    f.    Niedostateczny (1) oznacza- Osiągasz wyniki poniżej wymagań.
    Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
    • nie opanował podstawowych treści przewidzianych programem nauczania danej klasy
    • oczekuje na pomoc nauczyciela przy wykonywaniu nawet najprostszych czynności.

        Nauczyciele klas I-III na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o wymaganiach edukacyjnych, sprawdzaniu osiągnięć uczniów oraz o zasadach oceniania zachowania. Oceny są jawne zarówno dla ucznia i jego rodziców. Sprawdzone i ocenione prace uczeń i jego rodzice otrzymują do wglądu. W stosunku do ucznia z trudnościami w nauce lub deficytami rozwojowymi nauczyciel zobowiązany jest na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno- pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej obniżyć wymagania edukacyjne wynikające z programu nauczania.
        Klasyfikacja roczna w klasach I-III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu jednej rocznej opisowej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
OCENY ZACHOWANIA
  1. W ocenianiu zachowania ucznia klas I-III należy uwzględnić:
    • funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
    • respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
    • stosunek do obowiązków szkolnych.
  2. Przy wydawaniu opinii o zachowaniu ucznia nauczyciel powinien brać pod uwagę między innymi:
    • wywiązywanie się dziecka z obowiązków szkolnych,
    • przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się w klasie i w szkole,
    • niesienie pomocy w różnych, trudnych sytuacjach,
    • branie aktywnego udziału dziecka w życiu klasy,
    • adekwatne reagowanie do sytuacji,
    • umiejętne dokonywanie przez dziecko samooceny swojego zachowania,
    • utrzymanie pozytywnych kontaktów z rówieśnikami,
    • poszanowanie godności innych osób,
    • umiejętność troski o zdrowie i bezpieczeństwo innych,
    • poszanowanie własności osobistej i społecznej.
  3. Pod koniec każdego miesiąca będzie dokonywana ocena zachowania uczniów danej klasy według następującej skali:
    • wzorowe- można pogratulować zachowania. Jesteś solidny, pracowity, uczynny, koleżeński, wyróżniasz się wysoką kulturą osobistą,
    • dobrze- zachowujesz się dobrze. Jesteś zdyscyplinowany, koleżeński, uczynny, ale popracuj nad swoją kultura osobistą,
    • niezadowalające- popracuj nad swoim zachowaniem. Jesteś grzeczny, ale bądź bardziej sumienny wobec swoich obowiązków.

        Bieżące oceny zachowania uczniów będą podstawą do sformułowania końcowo-rocznej oceny opisowej.
PROMOWANIE UCZNIÓW KLAS I-III
  1. Uczeń klas I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeśli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
  2. Ucznia klas I-III można pozostawić na rok w danej klasie w wyjątkowych sytuacjach, uzasadnionych opinią wydana przez lekarza, poradnię psychologiczno- pedagogiczną lub inną poradnię specjalistyczną oraz w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
  3. Uczeń może nie być klasyfikowany jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
  4. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.


Powrót

Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne