Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:

VI. "Wychowawca, nauczyciel jest autorytetem,         doradcą i przewodnikiem dla wychowanka"

Lp. Zakres Cele Formy pracy Termin realizacji Odpowiedzialni
1. Diagnozowanie potrzeb i trudności uczniów oraz procesów interpersonalnych zachodzących w klasie.

Diagnozowanie sytuacji rodzinnej uczniów.
Integrowanie klasy i dbanie o utrzymanie w niej dobrej atmosfery.

Udzielanie uczniom wsparcia psychicznego w sytuacjach kryzysów osobistych, rodzinnych i szkolnych.
Obserwowanie, notowanie i ocenianie zachowań uczniów. Cały rok Wychowawcy klas
2. Organizowanie sytuacji wychowawczych. Integracja klasy, kształtowanie kultury osobistej uczniów, wdrażanie do współ-działania, poszerzania zainteresowań. Imprezy klasowe, wycieczki, wyjścia do teatru, kina. Wg harmonogramu imprez i wycieczek szkolnych Wg harmonogramu imprez i wycieczek szkolnych
3. Organizowanie różnych form pomocy dla uczniów. Wdrażanie do współdziałania, wsparcie psychiczne w sytuacjach kryzysów osobistych, rodzinnych i szkolnych. Pomoc koleżeńska, pomoc finansowa. Cały rok Dyrektor szkoły, wychowawcy
4. Pełnienie funkcji mediatora w sytuacjach konfliktowych. Rozwiązywanie konfliktów i napięć. Pogadanka, organizacja spotkań z psychologiem. W szczególnych sytuacjach Wychowawcy klas
5. Stwarzanie konstruktywnych sytuacji wychowawczych.
  • Uczenie poprawnej komunikacji i współpracy w grupie.


  • Zapoznawanie z zasadami kultury życia codziennego


  • Nauka szacunku dla dobra wspólnego.




  • Rozwijanie umiejętności podejmowania zasadniczych decyzji moralnych.


  • Uczenie troski o własne zdrowie bezpieczeństwo.


  • Dbałość o poprawne wyrażanie się uczniów.


  • Przygotowanie do życia w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie.


Pogadanka, aktywny wykład, dyskusja, drama

Gazetka szkolna, pogadanka.


Pogadanka, aktywny wykład, dyskusja, drama

Pogadanka, symulacja czyli naśladowanie rzeczywistości.




















Cały rok






Cały rok




Cały rok





Cały rok






Cały rok



Cały rok




Cały rok







Wychowawcy klas oraz wszyscy nauczyciele



Wychowawcy nauczyciel wf, przyrody,higienistka


Wychowawcy klas nauczyciel j. polskiego



Katecheta, wychowawca







Katecheta, wychowawca, n-l przyrody












6. Wykorzystanie treści przedmiotowych jako elementu wspomagającego proces wychowawczy.
  • Ukazywanie wartości ogólnoludzkich, które mogą stać się drogowskazem w życiu człowieka, przykładowych postaw bohaterów literackich, historycznych i współczesnych wobec ludzi, sytuacji, problemów.


  • Kultywowanie tradycji rodzinnych, regionalnych, narodowyc i pokazywanie ich znaczenia dla tożsamości narodu.


  • Pokazanie piękna przyrody, jej użyteczności i sposobów ochrony przed zgubnymi wpływami cywilizacji.


Cytowanie fragmentów z literatury, pogadanka.











Udział pocztu sztandarowego w uroczysto-ściach szkolnych i środowisko-wych, akademie.


Sprzątanie Świata, zbiórka surowców wtórnych , dokarmianie zwierząt, akademie.
Cały rok











Wg harmonogramu akademii











N-l j. polskiego, historii, przyrody odpowieWspółpraca rodziców ze szkołą.
7. dzialny za edukację regionalną i edukację ekologiczną
  • Przepływ informacji o uczniach pomiędzy rodzicami a nauczycielami




  • Poradnictwo dla rodziców, udzielanie rodzicom wsparcia w trudnych sytuacjach.


Kierowanie do ekspertów (psychologów, logopedów, itp.)





Uczestnictwo w ogólnych i klasowych zebraniach rodziców, prelekcjach poświęconych zagadnieniom wychowawczym.
Cały rok Wychowawcy, rodzice, dyrektor

Powrót   

Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne