Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:

V. Zadania szkoły

Cele ogólne:

  1. Koordynacja działań wychowawczych szkoły, rodziców i środowiska lokalnego.
  2. Wszyscy pracownicy szkoły są wychowawcami - swoją postawą tworzą atmosferę sprzyjającą rozwojowi osobowości ucznia.
  3. Tworzenie warunków sprzyjających ogólnemu rozwojowi ucznia, tworzenie pozytywnych wzorców zachowań.
Cele szczegółowe:
  1. Stwarzanie dzieciom warunków do poznania samego siebie i swych mocnych stron oraz uczenie krytycznego patrzenia na siebie w relacjach z innymi. Odkrywanie własnej odmienności i indywidualności.
  2. Budzenie zainteresowań osobistych. Odkrywanie uzdolnień, możliwości i własnej wartości oraz godności. Stwierdzanie możliwości sterowania własnym życiem.
  3. Poznawanie człowieka i nabywanie umiejętności porozumiewania się z nim. Budowanie systemu i hierarchii wartości. Decydowanie o sobie zgodnie z systemem wartości. Dokonywanie wyborów. Stawianie celów i samodzielne dobieranie do nich sposobów realizacji.
  4. Dostrzeganie, rozumienie i uznawanie własnych potrzeb, swojej niezależności.
  5. Rozumienie i szanowanie własnej autonomii oraz wolności w związku z szanowaniem niezależności i wolności innych osób. Dostrzeganie i rozumienie związków z innymi ludźmi.
  6. Poznawanie ról społecznych w swoim środowisku i relacji zachodzących między nimi oraz organizowanie różnych form społecznej aktywności.
  7. Uzyskiwanie obrazu siebie jako członka społeczności: rodziny, szkoły, mieszkańca, pracownika, obywatela. Poznanie otaczającego świata. Tworzenie właściwych relacji z otoczeniem, obejmujących sferę poznawczą i uczuciową.
  8. Rozwijanie zainteresowań, umiejętności organizacji uczenia się, zamiłowania do poszukiwania, zgłębiania, dociekania prawdy, fascynacji pięknem.
  9. Rozwijanie kreatywnej postawy wobec siebie i otaczającej rzeczywistości.
  10. Rozwijanie umiejętności komunikowania się, poszukiwania i interpretowania informacji w postawie otwartej, ale jednocześnie krytycznej.
  11. Rozwijanie sprawności i samodzielności życiowej. Branie odpowiedzialności za swoje wybory, uczenie się konstruktywnej samooceny.
  12. Poznawanie środowiska przyrodniczego przez pryzmat swego zdrowia psychicznego i fizycznego.
  13. Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody i jej użyteczność.
  14. Poznawanie zasad higieny i zdrowego stylu życia. Rozwijanie dbałości o własny wygląd i zdrowie.
  15. Samodoskonalenie i autokreacja. Przekraczanie własnych granic w sferze intelektualnej, emocjonalnej i sprawności fizycznej.
  16. Prowadzenie profilaktyki uzależnień.
  17. Rozwijanie sprawności fizycznej.
  18. Poznawanie tradycji rodzinnych, szkoły, regionu, narodu i kraju.

Powrót   

Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne