Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:
|
V. Zadania szkoły
Cele ogólne:
- Koordynacja działań wychowawczych szkoły, rodziców i środowiska lokalnego.
- Wszyscy pracownicy szkoły są wychowawcami - swoją postawą tworzą atmosferę sprzyjającą rozwojowi osobowości ucznia.
- Tworzenie warunków sprzyjających ogólnemu rozwojowi ucznia, tworzenie pozytywnych wzorców zachowań.
Cele szczegółowe:
- Stwarzanie dzieciom warunków do poznania samego siebie i swych mocnych stron oraz uczenie krytycznego patrzenia na siebie w relacjach z innymi. Odkrywanie własnej odmienności i indywidualności.
- Budzenie zainteresowań osobistych. Odkrywanie uzdolnień, możliwości i własnej wartości oraz godności. Stwierdzanie możliwości sterowania własnym życiem.
- Poznawanie człowieka i nabywanie umiejętności porozumiewania się z nim. Budowanie systemu i hierarchii wartości. Decydowanie o sobie zgodnie z systemem wartości. Dokonywanie wyborów. Stawianie celów i samodzielne dobieranie do nich sposobów realizacji.
- Dostrzeganie, rozumienie i uznawanie własnych potrzeb, swojej niezależności.
- Rozumienie i szanowanie własnej autonomii oraz wolności w związku z szanowaniem niezależności i wolności innych osób. Dostrzeganie i rozumienie związków z innymi ludźmi.
- Poznawanie ról społecznych w swoim środowisku i relacji zachodzących między nimi oraz organizowanie różnych form społecznej aktywności.
- Uzyskiwanie obrazu siebie jako członka społeczności: rodziny, szkoły, mieszkańca, pracownika, obywatela. Poznanie otaczającego świata. Tworzenie właściwych relacji z otoczeniem, obejmujących sferę poznawczą i uczuciową.
- Rozwijanie zainteresowań, umiejętności organizacji uczenia się, zamiłowania do poszukiwania, zgłębiania, dociekania prawdy, fascynacji pięknem.
- Rozwijanie kreatywnej postawy wobec siebie i otaczającej rzeczywistości.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania się, poszukiwania i interpretowania informacji w postawie otwartej, ale jednocześnie krytycznej.
- Rozwijanie sprawności i samodzielności życiowej. Branie odpowiedzialności za swoje wybory, uczenie się konstruktywnej samooceny.
- Poznawanie środowiska przyrodniczego przez pryzmat swego zdrowia psychicznego i fizycznego.
- Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody i jej użyteczność.
- Poznawanie zasad higieny i zdrowego stylu życia. Rozwijanie dbałości o własny wygląd i zdrowie.
- Samodoskonalenie i autokreacja. Przekraczanie własnych granic w sferze intelektualnej, emocjonalnej i sprawności fizycznej.
- Prowadzenie profilaktyki uzależnień.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Poznawanie tradycji rodzinnych, szkoły, regionu, narodu i kraju.
Powrót
|
Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne
|