Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:
|
§ 4.1 Dyrektor szkoły
Stanowisko dyrektora szkoły powierza organ prowadzący szkołę.
Powierzenie przez organ prowadzący stanowisko dyrektora szkoły może nastąpić, jeżeli organ sprawujący nadzór pedagogiczny nie zgłosił w terminie 14 dni od przedstawienia kandydata na to stanowisko, umotywowanego zastrzeżenia.
Kandydata na stanowisko dyrektora szkoły wyłania się w drodze konkursu. Kandydatowi nie można odmówić powierzenia stanowiska dyrektora, chyba, że organ sprawujący nadzór pedagogiczny zgłosił zastrzeżenie.
Jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat, albo w wyniku konkursu nie wyłoniono kandydata, organ prowadzący powierza to stanowisko ustalonemu przez siebie kandydatowi, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
W celu przeprowadzenia konkursu organ prowadzący szkołę określa regulamin konkursu oraz powołuje komisję konkursową w składzie:
po dwóch przedstawicieli organu prowadzącego szkołę, organu prowadzącego nadzór pedagogiczny, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców
po jednym przedstawicielu zakładowych organizacji związkowych.
Stanowisko dyrektora powierza się na 5 lat szkolnych. W uzasadnionych przypadkach można powierzyć to stanowisko na krótszy okres, jednak nie krótszy niż jeden rok szkolny.
Po upływie okresu, o którym mowa organ prowadzący po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej może przedłużyć powierzenie stanowiska na kolejny okres.
Organ, który powierzył nauczycielowi stanowisko kierownicze w szkole odwołuje nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w razie
Złożenia przez nauczyciela rezygnacji, z trzymiesięcznym wypowiedzeniem,
Ustalenia przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny negatywnej oceny pracy lub w przypadku ustalenia przez organ prowadzący negatywnej oceny wykonywania zadań,
W przypadkach szczególnie uzasadnionych może odwołać nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w czasie roku szkolnego, bez wypowiedzenia.
NADZÓR PEDAGOGICZNY
Dyrektor szkoły sprawuje nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:
planuje, organizuje i przeprowadza wewnętrzne mierzenie jakości, w tym badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów,
decyduje o doborze technik i narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych przy dokonywaniu wewnętrznego mierzenia jakości, tworzy je oraz może współdziałać w ich tworzeniu z instytucjami wspomagającymi,
pkt 3 ulega skreśleniu
raz w roku szkolnym opracowuje raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości i przedstawia go kuratorowi oświaty, radzie pedagogicznej, radzie rodziców i organowi prowadzącemu szkołę,
opracowuje program rozwoju szkoły, określający zadania służące doskonaleniu jakości pracy szkoły i terminy ich realizacji, obejmuje 5 lat szkolnych,
analizuje wyniki sprawdzianów oraz wykorzystuje je do oceny jakości kształcenia w szkole, a także podejmuje, stosownie do potrzeb, działania naprawcze lub doskonalące w tym zakresie,
wspomaga nauczycieli w osiąganiu wysokiej jakości pracy oraz inspiruje ich do podejmowania innowacji pedagogicznych,
wspomaga rozwój zawodowy nauczycieli, w szczególności przez organizowanie szkoleń, narad i konferencji oraz systematyczną współpracę z placówkami doskonalenia nauczycieli,
gromadzi informacje o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy zgodnie z odrębnymi przepisami oraz gromadzi informacje niezbędne do planowania doskonalenia zawodowego nauczycieli,
we współdziałaniu z radą pedagogiczną, opracowuje i wdraża wewnątrz -szkolny system zapewniania jakości.
DYREKTOR DECYDUJE W SPRAWACH:
Zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły,
przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
występuje z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, zagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły.
Powrót
|
Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne
|