PLAN ROZWOJU
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
W OKOLE
NA LATA 2004/2005 - 2008/2009
Opracowany przez: Marzennę Barańską-Serafin,
Barbarę Samsonowską,
Magdalenę Wójcik
WIZJA SZKOŁY:
Uczeń Publicznej Szkoły Podstawowej w Okole żyje zgodnie z przyjętymi normami etycznymi, jest wrażliwy i otwarty na drugiego człowieka, zna swą wartość, wyznacza sobie cele i wytrwale do nich dąży, ma poczucie przynależności do regionu i Europy.
MISJA SZKOŁY:
Publiczna Szkoła Podstawowa w Okole rozwijając naturalną ciekawość i chęć poszanowania przez dzieci świata, uczy kultury, życzliwości dla ludzi i tolerancji oraz wiary we własne możliwości intelektualne, artystyczne bądź sportowe. Wspiera dziecko w procesie nabywania wiedzy, sprawności, postaw i nawyków, które zapewnią mu przygotowanie do racjonalnego
i godnego życia oraz kontynuacji nauki na dalszym etapie kształcenia.
PRIORYTETY:
I. Priorytet: Umacnianie tożsamości szkoły w środowisku i regionie.
Cel: Szkoła jest otwarta na kontakty ze środowiskiem lokalnym
l.p. |
Zadania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
Organizowanie imprez o zasięgu lokalnym |
2004/5-2008/9 |
|
2 |
Udział szkoły w imprezach środowiskowych i regionalnych |
2004/5-2008/9 |
|
3 |
Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców |
2004/5-2008/9 |
|
4 |
Korzystanie z pomocy rodziców w organizowaniu imprez
i podejmowanie innych działań na rzecz szkoły
|
2004/5-2008/9 |
|
5 |
Współdziałanie z instytucjami lokalnymi |
2004/5-2008/9 |
|
6 |
Współdziałanie z Radą Rodziców na rzecz pozyskiwania środków finansowych na cele statutowe szkoły |
2004/5-2008/9 |
|
7 |
Przygotowanie aktualnego folderu szkoły |
2004/2005 |
|
II. Priorytet: Realizacja aspiracji zawodowych nauczycieli.
Cel: Doskonalenie i samodoskonalenie nauczycieli.
l.p. |
Zadania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
Zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego |
2004/5-2008/9 |
|
2 |
Podejmowanie studiów podyplomowych, udziału w konkursach, warsztatach, radach samokształceniowych, konferencjach metodycznych i seminariach |
2004/5-2008/9 |
|
3 |
Doskonalenie warsztatu pracy |
2004/5-2008/9 |
|
III. Priorytet: Zaspokojenie potrzeb i aspiracji uczniów i rodziców w zakresie kształcenia i wychowania poprzez szeroko rozumianą edukację kulturalną oraz rozwijanie zainteresowań uczniów.
Cel: Kultura oraz klimat szkoły sprzyjają wysokiej jakości kształcenia i wychowania.
l.p. |
Zadania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
Udział uczniów i rodziców w życiu szkolnym |
2004/5-2008/9 |
|
2 |
Propagowanie czytelnictwa |
2004/5-2008/9 |
|
3 |
Zorganizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów z trudnościami w nauce |
2004/5-2008/9 |
|
4 |
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów poprzez prowadzenie kół zainteresowań |
2004/5-2008/9 |
|
5 |
Mobilizowanie uczniów do systematycznego pogłębiania wiedzy i zainteresowań poprzez organizowanie wewnątrzszkolnych konkursów |
2004/5-2008/9 |
|
6 |
Organizowanie wycieczek krajoznawczych |
2004/5-2008/9 |
|
7 |
Szkoła miejscem spotkań mieszkańców |
2004/2005 |
|
IV. Priorytet: Szkolny program wychowawczy oraz profilaktyki sprzyja wszechstronnemu rozwojowi osobowości każdego dziecka.
Cel: Wspomaganie rodziny w wychowaniu ucznia na gruncie uniwersalnego systemu wartości.
l.p. |
Zadania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
Realizacja szkolnego programu pracy wychowawczej |
2004/5-2008/9 |
|
2 |
Współpraca rodziców ze szkołą w zakresie wychowania dzieci |
2004/5-2008/9 |
|
3 |
Wpojenie uczniom zasad dobrego zachowania, szacunku wobec siebie i innych |
2004/5-2008/9 |
|
4 |
Przeciwdziałanie zjawiskom patologicznym: narkomanii, alkoholizmowi, nikotynizmowi, przemocy, agresji |
2004/5-2008/9 |
|
5 |
Kultywowanie tradycji narodowych, regionalnych, szkolnych |
2004/5-2008/9 |
|
6 |
Wpajanie umiejętności pożytecznego, aktywnego, zdrowego sposobu spędzania wolnego czasu |
2004/5-2008/9 |
|
7 |
Troska o środowisko naturalne |
2004/5 -2008/9 |
|
8 |
Diagnozowanie sytuacji rodzinnej uczniów |
2005/6-2008/9 |
|
9 |
Opracowanie programu wychowawczego |
2005/6 |
|
V. Priorytet: Realizacja wewnątrzszkolnego systemu monitorowania i ewaluacji.
Cel: Pomiar jakości pracy w wybranych obszarach.
l.p. |
Zadania |
Termin realizacji |
Uwagi |
1 |
Wybór obszarów objętych systemem mierzenia jakości w danym roku szkolnym |
2004/5-2008/9 |
|
2 |
Doskonaleni nadzoru pedagogicznego |
2004/5-2008/9 |
|
3 |
Opracowanie ankiet diagnozujących i ewaluacyjnych |
2004/5-2008/9 |
|
4 |
Kontrola realizacji podjętych zadań w zakresie nauczania i przygotowanie uczniów do egzaminu OKE |
2004/5-2008/9 |
|
5 |
Ewaluacja |
2004/5-2008/9 |
|
Powrót