Kontakt:
Historia Szkoły:
Dokumentacja:
|
3.1.Wewnętrzny regulamin oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów kl. I-III.
- W klasach I-III stosuje się następujące formy oceniania:
- bieżące oceny pisemne (skala ocen od 1 do 6)
- końcowo- roczne oceny opisowe.
- Uwzględnia się główne kryteria oceniania uczniów:
a) zaangażowanie i włożony w pracę wysiłek
b) umiejętność stawiania pytań i formułowania problemów
c) stopień opanowania materiału oraz zdobyte umiejętności w zakresie:
- czytania
- pisania (poziom graficzny, pisanie samodzielnych prac, pisanie ze słuchu i z pamięci)
- mówienia
- technik rachunkowych
- rozwiązywania zadań
- sprawdzianów
- wiedzy o otaczającym świecie
- działalność artystyczno- techniczna
- sprawność motoryczno -ruchowa.
W ocenianiu uwzględniono następującą skalę bieżących osiągnięć uczniów:
a. celujący (6)
b. bardzo dobry (5)
c. dobry (4)
d. dostateczny (3)
e. dopuszczający (2)
f. niedostateczny (1)
a. Celujący (6) oznacza - Brawo. Robisz bardzo duże postępy, osiągasz doskonałe wyniki!
Ocenę celująca otrzymuje uczeń, który:
- opanował zakres wiedzy i umiejętności wykraczający poza program nauczania w danej klasie
- samodzielnie i twórczo rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne wykraczające poza program nauczania
- rozwiązuje nietypowe zadania wykraczające poza program nauczania danej klasy.
b. Bardzo dobry (5) oznacza- Osiągasz bardzo dobre wyniki w nauce!
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
- opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania
- sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami
- potrafi samodzielnie rozwiązać problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania
- z pomocą nauczyciela rozwiązuje nietypowe zadania wykraczające poza program nauczania danej klasy.
c. Dobry (4) oznacza - pracujesz i osiągasz dobre wyniki w nauce. Zastanów
się czy nie możesz lepiej!
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
- nie opanowali w pełni wiadomości określonych programem nauczania
- ma niewielkie braki w opanowaniu pełnego zakresu wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania
- poprawnie wykorzystuje zdobyte wiadomości
- typowe zadania teoretyczne i praktyczne wykonuje samodzielnie.
d. Dostateczny (3) oznacza - Osiągasz wyniki wystarczające. Musisz postarać się więcej.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
- ma widoczne braki w opanowaniu pełnego zakresu wiedzy i umiejętności określonego programem nauczania
- samodzielnie rozwiązuje tylko zadania o niewielkim stopniu trudności, pozostałe przy pomocy nauczyciela.
e. Dopuszczający (2) oznacza- Niestety osiągasz wyniki słabe, niewystarczające. Myślę jednak, że stać Cię na osiągnięcie lepszych wyników.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
- ma widoczne braki w opanowaniu podstawowych treści programowych danej klasy
- nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadań o niewielkim stopniu trudności
- oczekuje na pomoc nauczyciela przy wykonywaniu różnorodnych czynności.
f. Niedostateczny (1) oznacza- Osiągasz wyniki poniżej wymagań.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
- nie opanował podstawowych treści przewidzianych programem nauczania danej klasy
- oczekuje na pomoc nauczyciela przy wykonywaniu nawet najprostszych czynności.
Nauczyciele klas I-III na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz
rodziców (prawnych opiekunów) o wymaganiach edukacyjnych, sprawdzaniu osiągnięć uczniów oraz o
zasadach oceniania zachowania. Oceny są jawne zarówno dla ucznia i jego rodziców. Sprawdzone i
ocenione prace uczeń i jego rodzice otrzymują do wglądu. W stosunku do ucznia z trudnościami w
nauce lub deficytami rozwojowymi nauczyciel zobowiązany jest na podstawie pisemnej opinii poradni
psychologiczno- pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej obniżyć wymagania edukacyjne wynikające z programu nauczania.
Klasyfikacja roczna w klasach I-III szkoły podstawowej polega
na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym
oraz ustaleniu jednej rocznej opisowej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
OCENY ZACHOWANIA
- W ocenianiu zachowania ucznia klas I-III należy uwzględnić:
- funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
- respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
- stosunek do obowiązków szkolnych.
- Przy wydawaniu opinii o zachowaniu ucznia nauczyciel powinien brać
pod uwagę między innymi:
- wywiązywanie się dziecka z obowiązków szkolnych,
- przestrzeganie ustalonych zasad zachowania się w klasie i w szkole,
- niesienie pomocy w różnych, trudnych sytuacjach,
- branie aktywnego udziału dziecka w życiu klasy,
- adekwatne reagowanie do sytuacji,
- umiejętne dokonywanie przez dziecko samooceny swojego zachowania,
- utrzymanie pozytywnych kontaktów z rówieśnikami,
- poszanowanie godności innych osób,
- umiejętność troski o zdrowie i bezpieczeństwo innych,
- poszanowanie własności osobistej i społecznej.
- Pod koniec każdego miesiąca będzie dokonywana ocena zachowania uczniów danej klasy według następującej skali:
- wzorowe- można pogratulować zachowania. Jesteś solidny, pracowity, uczynny, koleżeński, wyróżniasz się wysoką kulturą osobistą,
- dobrze- zachowujesz się dobrze. Jesteś zdyscyplinowany, koleżeński, uczynny, ale popracuj nad swoją kultura osobistą,
- niezadowalające- popracuj nad swoim zachowaniem. Jesteś grzeczny, ale bądź bardziej sumienny wobec swoich obowiązków.
Bieżące oceny zachowania uczniów będą podstawą do sformułowania końcowo-rocznej oceny opisowej.
PROMOWANIE UCZNIÓW KLAS I-III
- Uczeń klas I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeśli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
- Ucznia klas I-III można pozostawić na rok w danej klasie w wyjątkowych sytuacjach, uzasadnionych opinią wydana przez lekarza, poradnię psychologiczno- pedagogiczną lub inną poradnię specjalistyczną oraz w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
- Uczeń może nie być klasyfikowany jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
- Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
Powrót
|
Nasze Sukcesy
Dodatkowe zajecia edukacyjne
|